Consignorin kumppanuus Devocan kanssa on asiakkaidemme kannalta mielenkiintoinen, sillä Devocalla on aivan uudenlainen lähestymistapa varastonhallintaohjelmistoihin. Varastonhallintajärjestelmissään (WCS, Warehouse Control System) Devoca keskittyy perinteisten WMS-ratkaisujen toimittajista poiketen varaston henkilökuntaan ja keräilyyn kaikkien varaston toimintojen sijaan.

Devoca on uusi toimija Suomen markkinoilla. Heidän palvelunsa kiinnostavat erityisesti niitä yrityksiä, jotka näkevät varastonhallinnan uudella tavalla. Tämä asiakassegmentti on Consignorillekin tärkeä, sillä nämä yritykset haluavat tavallisesti myös optimoida lähetystoimintansa. Toimitamme yhdessä Devocan kanssa asiakkaillemme integroidun kokonaisratkaisun”, Consignor Finlandin maajohtaja Petri Karjalainen kuvailee.

Devocan toimitusjohtaja Leo Hämäläinen on Petrin kanssa samaa mieltä ja lisää:

”Olemme innoissamme yhteistyöstä Consignorin kanssa, sillä näin voimme auttaa asiakkaitamme tehostamaan toimitustensa hallintaa. Valmis integrointi meidän ratkaisumme ja Consignorin Delivery Management -ohjelmiston välillä tuo asiakkaillemme säästöjä käyttöönottokustannuksissa ja nopeuttaa käyttöönottoa. Tämä kokonaisratkaisu myös lisää sijoitetun pääoman tuottoja, mikä on yksi painopistealueistamme.”

Devocan mukaan Devocan ratkaisun erottaa tavanomaisista WMS-ratkaisuista erityisesti käyttöönoton helppous ja edullisemmat kokonaiskäyttökustannukset. Devocan keskittyminen varastotoimintojen optimointiin näkyy erityisesti heidän menestyvässä Talk’n’Pick-ratkaisussaan. Talk’n’Pick on varastotyöntekijöille tarkoitettu päälle puettava työkalu, joka vapauttaa kädet ja katseen varsinaiseen työhön. Työkalu muodostuu älypuhelimesta, sormiskannerista ja kuulokemikrofonista. Älypuhelin kiinnitetään työntekijän käsivarteen tätä tarkoitusta varten suunnitellun rannekkeen avulla. Näin työntekijä voi skannata tuotteiden tietoja sormiskannerilla, suorittaa älypuhelimen avulla erilaisia työtehtäviä, kuten keräilyä, tavaroiden vastaanottoa, varastoon vientiä tai inventaariotyötä, ja käyttää puhetoimintoja kuulokemikrofonin avulla.

Faktoja

  • Devocan pääkonttori sijaitsee Espoossa.
  • Devoca toimittaa ratkaisuja varastoilla tehtävään keräilyyn tavallisten, kaupan hyllyltä löytyvien laitteiden, kuten älypuhelinten, tulostimien ja skannereiden avulla.
  • Devocan asiakkaita ovat esimerkiksi kolmannen osapuolen logistiikkapalveluiden toimittajat ja tukkukauppiaat (muille yrityksille toimistotarvikkeita, elintarvikkeita, lääkkeitä yms. toimittavat yritykset). Yhteistä yrityksen asiakkaille on se, että he haluavat tehostaa varastonhallintaansa ja parantaa sijoitetun pääoman tuottoa.
  • LTP Logistics Oy, Medifon Oy ja Wulff Oy ovat joitakin esimerkkejä Devocan
  • Devoca on Consignor Integrator -kumppani. Löydät kaikki Integrator-kumppanit täältä.

 


Teksti: Consignor, news@consignor.com
Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo google plus logo