Home · Consignor Platform · Customer Service · Return Management
Cost Tracking symbol

Optimoitu palautusten hallinta hyödyttää sekä yritystä että asiakasta

Consignorin Return Management -palvelu tekee tuotteiden palauttamisesta helppoa sekä yrityksellesi että sen asiakkaille. Voit valita yrityksesi tarpeita parhaiten vastaavat palautusvaihtoehdot ja päättää, miten palautuspalvelu integroidaan yrityksesi liiketoimintaan.

Katso tästä lyhyestä videosta, miten asiakkaat voivat tulostaa palautustarroja yrityksesi verkkosivustolta.

MITEN

  • Sekä yrityksesi että sen asiakkaat voivat luoda palautustarroja nopeasti ja helposti.
  • Voitte itse päättää palautustarrojen sisällön.
  • Kun palautustarra skannataan varastolla, varastotiedot päivittyvät saman tien.
  • Kaikki palautustiedot tallennetaan Consignor Portaliin.

MIKSI

  • Yrityksesi voi tarjota käteviä palautusvaihtoehtoja.
  • Parantaa yrityksesi asiakaspalvelua.
  • Lisää myyntiä ja asiakasuskollisuutta.
  • Parantaa palautettujen tuotteiden hallintaa.
  • Helpottaa ja nopeuttaa palautusten käsittelyä yrityksen sisällä.
  • Säästätte tarrakustannuksissa ja palautusten käsittelyssä.

MITEN RETURN MANAGEMENT -PALVELU TOIMII?

Consignorin Return Management -palvelun avulla asiakkaillesi voidaan tarjota juuri heidän tarpeitaan vastaavia palautusvaihtoehtoja. Consignorin avulla voidaan luoda erityyppisiä palautustarroja, ja tarrat voidaan toimittaa asiakkaille eri kanavien kautta (ponnahdusikkunoiden avulla, sähköpostitse, verkkosivuston kautta jne.). Return Management optimoi palautusten käsittelyn myös yrityksen sisällä. Manuaaliseen työhön kuluva aika vähenee, kun palautuksia ei tarvitse kohdistaa tilausnumeroihin. Pelkkä palautustarran skannaaminen riittää lähetyksen tietojen käsittelemiseen. Tämä tehostaa yrityksesi toimintoja ja on kätevää myös asiakkaan kannalta.

Verkkokauppa jatkaa maailmanlaajuista kasvuaan ja samalla myös palautusten määrä kasvaa vuosittain. Tämän vuoksi on erittäin tärkeää, että tuotteiden palauttaminen käy asiakkaan kannalta helposti – olivatpa asiakkaat sitten yrityksiä tai kuluttajia. Yhtä tärkeää on tehokkaiden palautuskäytäntöjen käyttöönotto myös yrityksen sisällä. Tehokkaasti toimivat palautuskäytännöt yrityksen sisällä auttavat hallitsemaan palautettujen tuotteiden kokonaisuutta ja käsittelemään palautukset nopeammin. Myös kustannukset pysyvät pieninä, kun palautusten käsittely varastolla tehostuu.

PALAUTUSTARROJEN LUOMINEN

Palautustarrojen luominen voi olla joko asiakkaan tai yrityksen vastuulla:

  • Asiakas luo palautustarran yrityksesi verkkosivuston kautta

Jos asiakas tulostaa palautustarran yrityksesi verkkosivustolta, tämä voidaan toteuttaa kahdella tavalla. Näistä yksinkertaisempi tapa on Online Returns Service -palvelumme ja hieman monimutkaisempi vaihtoehto on puolestaan Consignor Shipment Server.

 

  • Online Returns Service -palvelun käyttö via Shipment Server

Asiakkaat voivat tulostaa palautustarrat yrityksesi verkkosivuilta itse. Tämä on asiakkaan kannalta kätevää ja yrityksesi puolestaan säästää sekä aikaa että rahaa. Asiakkaat voivat luoda palautustarrat itse, kun yrityksesi verkkosivustolle lisätään pieni komentosarja. Komentosarjan voi luoda kolmen helpon vaiheen kautta täällä. Katso tästä lyhyestä videosta, miten Consignorin Online Returns Service toimii.

 

Consignor Shipment Serverin käyttö

  • PDF-ponnahdusikkuna: Asiakas luo palautustarran yrityksesi verkkosivuston kautta. Voit päättää, mitä tietoja asiakkaan on annettava, esimerkiksi tilausnumero, nimi, osoite jne. Tämän jälkeen palautustarra luodaan ja se avautuu tulostettavana PDF-tiedostona. Voit ottaa käyttöön myös menettelyn, jossa tarra on hyväksyttävä, ennen kuin se voidaan tulostaa. Tällöin käytössä on oltava Consignor Shipment Server.
  • Palautustarra sähköpostitse: Asiakas luo palautustarran yrityksesi verkkosivuston kautta, aivan kuten PDF-tiedoston yhteydessä. Voit päättää, mitä tietoja asiakkaan on annettava, esimerkiksi tilausnumero, nimi, osoite jne. Palautustarra lähetetään asiakkaalle Consignorin kautta sähköpostin liitteenä. Asiakkaan on tulostettava tarra itse. Tällöin käytössäsi on oltava Consignor tai Consignor Shipment Server.

Yritys vastaa palautustarrojen luonnista

Jos yrityksesi haluaa luoda palautustarran itse, käytössänne on neljä vaihtoehtoa:

  • Palautustarra lähetyksen mukana: Palautustarra voidaan tulostaa jo paketin lähetyksen yhteydessä ja lisätä pakettiin. Tällöin asiakas saa tulostetun palautustarran tilauksensa mukana, eikä hänen tarvitse itse luoda ja tulostaa tarraa palauttaessaan tuotteita. Tämä on kätevää asiakkaan kannalta.
  • Automaattinen palautustarra sähköpostitse: Palautustarra luodaan automaattisesti ja lähetetään asiakkaalle sähköpostitse paketin lähetyksen yhteydessä. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteita, hänen on tulostettava tarra itse. Consignor lähettää tulostettavan tarran sisältävän sähköpostin samalla tavalla kuin muutkin ilmoitussähköpostit.
  • Palautustarra asiakkaan pyynnöstä:Asiakaspalvelu voi asiakkaan pyynnöstä luoda palautustarran Consignorin tai Consignor Ticket -palvelun kautta. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteita, hänen on otettava yhteyttä asiakaspalveluun. Tällöin asiakaspalvelu luo palautustarran, joka lähetetään automaattisesti asiakkaan sähköpostiin.
  • Tiedostoksi tallennettu palautustarra: Consignor voi luoda palautustarran tiedostona ja tallentaa sen kansioon. Tällöin palautustarra voidaan liittää muiden asiakirjojen yhteyteen, esimerkiksi asiakkaalle lähetettävän laskuun bmp-muotoisena liitteenä. Asiakaspalvelu voi käyttää tätä kansiota myös palautustarrojen kirjastona.
    Palautustarrojen lisäksi Consignorilla voidaan luoda lähetysluetteloita ja muita palautusasiakirjoja. Voitte suunnitella nämä itse.

PALAUTUSTEN HALLINTA YRITYKSEN SISÄLLÄ – PALAUTETTUJEN TUOTTEIDEN SKANNAUS JA VASTAANOTTO

Return Management -palvelun avulla palautetuista tuotteista saa paremman yleiskuvan. Toiminnon avulla voidaan tarkistaa helposti, kuinka monta palautuslähetystä on matkalla, ja optimoida palautusten käsittelyn työvaiheet. Voitte itse päättää, mitä tietoja palautustarroissa ja lähetysluetteloissa näytetään, ja sujuvoittaa näin palautuslähetysten käsittelyä. Tiedot voivat sisältää esimerkiksi tilausnumeron, tuotenumeron tai viestin kuljetusliikkeelle, jossa ilmoitetaan, että paketti on toimitettava tiettyyn kohteeseen. Kun palautuslähetys saapuu varastolle, palautustarra skannataan ja tilauksen tiedot tulevat näkyviin. Palautustiedot tallentuvat Consignor Portalin palautusraporttiin.

Yrityksen sisällä tapahtuvaan palautusten käsittelyyn voidaan yhdistää myös Scan App, jolla lähetyksen tilaa voidaan muuttaa. Näin asiakkaat voivat seurata palautusten käsittelyä.

 

Jos sinulla on kysyttävää Return Management -palvelusta, voit ottaa meihin yhteyttä täällä.

 

Return Management -palvelusta on lisätietoja myös sivustomme Help Center.