Mover

Tässä Consignor auttaa kahdella tavoin: tämä vakaa ohjelmistoalusta helpottaa sekä lähetysten käsittelyä että uusien kuljetusliikkeiden integrointia. Consignorin avulla voimme yksinkertaistaa prosessia sanomalla kuljetusliikkeille: “Jos palvelunne voidaan integroida Consignoriin, ne voidaan integroida myös meidän järjestelmiimme”.

Daniel Thyberg
Supply Chain Developer, Clas Ohlson

Clas Ohlson: kunnianhimoiset kasvusuunnitelmat toteutetaan uudella toimituskonseptilla

Myymälänoudot ovat osa ruotsalaisen Clas Ohlson -myymäläketjun laajempaa kasvustrategiaa. Tässä toimituskonseptissa asiakkaat noutavat verkko-ostoksensa Ohlsonin myymälästä. Clas Ohlsonilla toimitusketjun kehittäjänä työskentelevä Daniel Thyberg paljastaa, millainen logistiikka uuden toimituskonseptin taustalla toimii.

Verkkokauppojen ja perinteisten myymälöiden selviytymisen kannalta on ensiarvoisen tärkeää täyttää asiakkaiden tiukat vaatimukset.

”Asiakkaat haluavat yhä useammin joustavia ja helppoja toimitusvaihtoehtoja, joten verkkokaupat yrittävät kehittää uusia ja innovatiivisia toimitustapoja”, Daniel Thyberg vastaa, kun häneltä kysytään, miksi Clas Ohlson lisäsi kesällä myymälänoudot verkkokauppansa toimitusvaihtoehtoihin.

Uudella toimituskonseptilla on lukuisia etuja. Tuomalla asiakkaat liikkeisiinsä Clas Ohlson pitää suhteensa heihin läheisenä ja saa samalla lisämyyntimahdollisuuksia. Liikkeestä noutaminen on myös edullinen toimitustapa niin Clas Ohlsonille kuin sen asiakkaillekin. Clas Ohlson säästää rahtikuluissa toimittamalla verkkotilaukset yhdessä muiden toimitustensa kanssa liikkeisiinsä, ja säästöjen etuna asiakkaille on se, että myymälästä noutaminen on maksutonta. Clas Ohlsonin on ollut helppo toteuttaa myymälänoutojen taustalla toimiva logistiikka.

”Käytämme Consignoria Delivery Management -järjestelmänämme osoitetarrojen tulostamiseen sekä lähetysten lähettämiseen, seurantaan, vastaanottoon ja analysointiin. Kun halusimme lisätä myymälänoudot toimitusvaihtoehtoihimme, tämä oli helppo toteuttaa Consignorissa, sillä pystyimme hyödyntämään olemassa olevia integraatioita osoitetarrojen tulostamiseen ja uusien lähetysrutiinien luomiseen varastollamme. Consignorin verkkopalvelulla voimme lähettää paketin sijaintia koskevia ilmoituksia asiakkaille automaattisesti, joten käyttökokemus on samanlainen kuin muissakin toimitustavoissa”, Daniel Thyberg kuvailee.

Tältä Clas Ohlsonin myymälänoutojen taustalla toimiva lähetysprosessi näyttää:

  1. Clas Ohlson luo lähetyksen ERP-järjestelmässään verkkotilauksen pohjalta Consignorin ”mukautettu kuljetusliike” -toiminnolla ja siirtää tuotteen varastosta liikkeeseen lähtevälle kuljetuslavalle.
  2. Lähetyksen tiedot ladataan automaattisesti Consignor Portaliin, jossa lähetystä voidaan seurata.
  3. Kun tuote on saapunut myymälään ja on valmis noudettavaksi, tavarat vastaanottava työntekijä päivittää ERP-järjestelmässä lähetyksen tilaksi ”saapunut liikkeeseen”, ja Consignorin verkkopalvelu lähettää asiakkaalle ilmoituksen
  4. Jos asiakas ei nouda tuotetta X päivässä, työntekijä päivittää lähetyksen tilaksi ”ei vielä noudettu”, ja tällöin asiakkaalle lähetetään muistutuksena toinen ilmoitus.
  5. Kun asiakas on noutanut verkkotilauksensa myymälästä, työntekijä päivittää lähetyksen tilaksi ”toimitettu”.

Ratkaisun logistisena etuna on, että Clas Ohlson voi käsitellä myymälänoudot samalla tavoin kuin muutkin tilaukset – erona on vain se, että noudettavat paketit siirretään myymälöihin lähteville lavoille lajittelukeskuksen sijaan.

Myymälänoudot ja muut houkuttelevat toimitusvaihtoehdot sekä kilpailukykyinen logistiikka muodostavat Clas Ohlsonin kunnianhimoisten kasvusuunnitelmien perustan, ja tässä Consignorilla on keskeinen rooli.

”Tavoitteenamme on kaksinkertaistaa Clas Ohlsonin verkkokaupan myynti joka toinen vuosi, joten tarjontamme on oltava ajankohtaista ja houkuttelevaa. Tässä Consignor auttaa kahdella tavoin: tämä vakaa ohjelmistoalusta helpottaa sekä lähetysten käsittelyä että uusien kuljetusliikkeiden integrointia. Verkkokauppatoimintamme on nopeassa kasvussa, ja meidän on integroitava uusia kuljetusliikkeitä jatkuvasti. Consignorin avulla voimme yksinkertaistaa prosessia sanomalla kuljetusliikkeille: Jos palvelunne voidaan integroida Consignoriin, ne voidaan integroida myös meidän järjestelmiimme”, Daniel Thyberg tiivistää.


Teksti: Consignor, news@consignor.com
Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria  linkedin logo google plus logo

Faktoja Clas Ohlsonista

  • Clas Ohlson on perustettu Ruotsissa vuonna 1918.
  • Clas Ohlson myy työkaluja, kodintarvikkeita, vapaa-ajantuotteita sekä elektronisia ja digitaalisia laitteita.
  • Clas Ohlsonilla on myymälöitä ja verkkokaupat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Englannissa ja Saksassa.
  • Clas Ohlson lähettää vuodessa 250 000 lavaa myymälöihinsä ja toimittaa 440 000 verkkokauppatilausta.

 

Faktoja ratkaisusta

Consignor