Thomas Wallin, CEO, BFT Logistik

Scan App on joustava ja laitteistosta riippumaton, mikä on meille erittäin tärkeää, sillä käytämme tavarantoimituksiimme useita eri kuljettajia. Scan App -sovelluksen avulla voimme toimittaa seurantapalveluita kaikille paketeille. Kuljettaja tarvitsee vain älypuhelimen, ja sellainenhan on nykyisin lähes kaikilla. Erittäin positiivista on se, että emme tarvitse useita erilaisia järjestelmiä ja laitteistoja, jotta saisimme seurantatiedot ulkopuolisilta kuljettajiltamme. Seuranta on jakelualalla elintärkeää!

Thomas Wallin
CEO, BFT Logistik

Consignorin avulla toimitamme paketit nopeammin ja tehokkaammin

Tanskalainen kuljetusliike BFT Logistik tekee kaikki skannaus-, viestintä- ja seurantatoimenpiteensä Consignorin ohjelmistolla. Näin lähettäminen on nopeampaa ja tehokkaampaa ja lähetyksiä on helpompi seurata.

BFT Logistik toimittaa kotitalous- ja yritysasiakkaille kaikenlaisia lähetyksiä matkapuhelimista keittiökalusteisiin. Yrityksen asiakaskunta vaihtelee suurista verkkokaupoista jäätelö- ja keittiöalan yrityksiin. BFT Logistikilla ei ole omia jakeluautoja eikä kuljettajia, vaan he palkkaavat ulkopuolisia kuljettajia aina tarvittaessa. Yrityksellä onkin useita itsenäisiä kumppanikuljetusliikkeitä. Vuonna 2013 BFT Logistik vaihtoi kaikki kumppanikuljettajiensa käsiskannerit Consignorin Scan App -sovellukseen. Eri kuljetusliikkeet tarvitsivat yhteisen skannaustyökalun, jotta voitaisiin varmistaa, että tiedot lähetetään aina samassa muodossa. Ennen Scan App -sovelluksen käyttöönottoa BFT Logistikin oli hankala seurata ja dokumentoida pakettien tietoja, sillä kullakin kumppanikuljetusliikkeellä oli omat käytäntönsä. Yrityksen toimitusjohtaja Thomas Wallinin mukaan Scan App oli pieni sijoitus, mutta siitä on silti tullut olennainen osa BFT Logistikin liiketoimintamallia:

Scan App on joustava ja laitteistosta riippumaton, mikä on meille erittäin tärkeää, sillä käytämme tavarantoimituksiimme useita eri kuljettajia. Scan App -sovelluksen avulla voimme toimittaa seurantapalveluita kaikille paketeille. Kuljettaja tarvitsee vain älypuhelimen, ja sellainenhan on nykyisin lähes kaikilla. Erittäin positiivista on se, että emme tarvitse useita erilaisia järjestelmiä ja laitteistoja, jotta saisimme seurantatiedot ulkopuolisilta kuljettajiltamme. Seuranta on jakelualalla elintärkeää!”

Jos jollakin BFT Logistikin kuljettajalla ei ole ollut älypuhelinta Scan App -sovelluksen käyttämiseen, hän on voinut lainata sellaisen BFT Logistikilta. Scan App -sovelluksen käyttäminen Consignorissa on tehnyt muutakin kuin vain parantanut BFT Logistikin seurantatoimintoja, sillä yritys on myös lisätty Consignorin kuljetusliiketietokantaan, joka on maailman suurin Delivery Management -ohjelmistosta löytyvä kuljetusliiketietokanta. Tämä tarkoittaa sitä, että Consignorin ohjelmistolla osoitetarroja tulostavat ja useilta eri kuljetusliikkeiltä kuljetuksia varaavat yritykset voivat nyt valita toimittajakseen myös BFT Logistikin.

Consignorin Carrier toimiminen tarkoittaa meille sitä, että voimme olla varmoja, että saamme lähetystiedot asiakkailtamme automaattisesti ja oikeassa muodossa. Tämä tehostaa työskentelyämme. Samalla yritystämme esitellään aiempaa useammille potentiaalisille asiakkaille, sillä olemme käytettävissä alustalla, jolla on yli 10 000 käyttäjää. Lisäksi palveluitamme markkinoidaan Consignorin sivustoilla”, Thomas Wallin kertoo.

Consignor on siis integroitu BFT Logistikin lähetysprosesseihin monin eri tavoin. Tästä on hyötyä sekä yrityksen työntekijöille että asiakkaille, sillä se keventää työmäärää, vähentää inhimillisten virheiden mahdollisuuksia ja tekee seurannasta nopeaa ja helppoa. Kaikki tämä yhdessä tekee lähetysprosesseista tehokkaampia.

Vaihe vaiheelta: Millä tavoin Consignor on integroitu BFT Logistikin lähetysprosesseihin

  1. BFT Logistikin asiakkaat, kuten Bilka.dk, varaavat lähetysten noudon BFT Logistikilta oman Consignorinsa kautta.
  2. Asiakas tulostaa Consignorin osoitetarrat automaattisesti BFT Logistikin käyttämässä muodossa ja kiinnittää tarrat paketteihin.
  3. BFT Logistik saa asiakkaalta automaattisesti lähetetyt lähetystiedot, joista käy ilmi, mitä paketteja asiakas haluaa lähettää.
  4. BFT Logistik noutaa asiakkaan paketit ja skannaa ne välittömästi Scan App -sovelluksella. Skannausten tiedot tallennetaan asiakkaan omaan Consignor Portaliin. Portal on pilvipohjainen verkkopalvelu, johon asiakkaan Consignorissa luomien lähetysten tiedot päivitetään automaattisesti. Asiakas voi tarkistaa lähetysten kulloisenkin tilan Portalin kautta.
  5. BFT Logistik toimittaa paketit loppuasiakkaille, jotka kuittaavat paketit toimitetuiksi Scan App -sovelluksen kautta. Tiedot tallennetaan Consignor Portaliin ja lähetysprosessi päättyy. Jos loppuasiakas ei ole paikalla, BFT Logistik voi jättää paketin ennalta sovittuun turvalliseen paikkaan, ottaa Scan App -sovelluksella kuvan paketin sijaintipaikasta ja lähettää sen Consignor Portaliin myöhempää seurantaa varten.

 


Teksti: Consignor, news@consignor.com
Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo google plus logo

BFT Logistik:

Faktoja:

  • BFT Logistik toimittaa paketteja ja tavaraa supermarketeille, catering-yrityksille, kioskeille, työpaikoille ja yksityisosoitteisiin.
  • BFT Logistikin asiakkaita ovat esimerkiksi Bilka.dk, Unoliving.com ja jotkin jäätelö- ja keittiöalan yritykset.
  • BFT Logistik käyttää Consignorin Scan App -sovellusta, ja yritys on myös lisätty Consignorin kuljetusliiketietokantaan Consignorin Carrier.
Consignor