Jesper Hvejsel

Consignor on nopeuttanut prosesseja varastollamme, sillä pystymme varaamaan verkkokauppaamme tulevien tilausten kuljetukset automaattisesti Consignorissa, ja voimme tulostaa osoitetarrat yksinkertaisesti skannaamalla tilaukset. Asiakaspalvelumme ja asiakkaamme voivat seurata lähetyksiä helposti Consignorissa. Lisäksi voimme ottaa vaivattomasti käyttöön uusia kuljetusliikkeitä Consignorin suuren kuljetusliiketietokannan avulla.

Jesper Hvejsel
CEO, Firtal

Consignorin avulla verkkokaupat pitävät varasto- ja rahtikulut minimissään

Jesper Hvejsel hankkii verkkokauppoja ja johtaa niitä tehokkaammin ja tuottoisammin kuin edelliset omistajat. Hänen salaisuutenaan on pitää varasto- ja rahtikulut mahdollisimman pieninä. Siksi hän käyttää lähettämiseen Consignoria.

Jesper Hvejsel on Firtal-nimisen yrityksen toimitusjohtaja ja omistaja. Hän omistaa ja johtaa yhdeksää menestyvää verkkokauppaa Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa yritysten yhdistetystä pääkonttori- ja varastorakennuksesta Tanskan Lystrupista käsin. Jesper Hvejsel on onnistunut vain neljässä vuodessa kasvattamaan verkkokauppojensa lähetysten määrän 30 000:sta 220 000:een, joten alhaiset varasto- ja rahtikulut ovat yrityksille ensiarvoisen tärkeitä. Tästä syystä Jesper Hvejsel onkin hyvin mielissään siitä, että Firtal on voinut säästää käyttämällä Consignoria:

Consignor on nopeuttanut prosesseja varastollamme, sillä pystymme varaamaan verkkokauppaamme tulevien tilausten kuljetukset automaattisesti Consignorissa, ja voimme tulostaa osoitetarrat yksinkertaisesti skannaamalla tilaukset. Asiakaspalvelumme ja asiakkaamme voivat seurata lähetyksiä helposti Consignorissa. Lisäksi voimme ottaa vaivattomasti käyttöön uusia kuljetusliikkeitä Consignorin suuren kuljetusliiketietokannan avulla. Säästämme tällä tavoin 5–10 sekuntia käsittelyaikaa tilausta kohden, mikä on vuositasolla 611 tuntia!”

Paitsi että Consignor säästää paljon aikaa, se myös vähentää kuljetusliikkeiltä tulevien laskujen määrää, Jesper Hvejsel kertoo:

”Kun vuodessa lähetetään 220 000 pakettia, virheitä luonnollisestikin tapahtuu. Ja niitä voi olla vaikea havaita. Consignorin avulla me kuitenkin voimme noutaa kaikkien lähetysten tiedot ja täsmäyttää ne kuljetusliikkeiden laskuihin, jolloin emme maksa liikaa rahtikuluja.”

Consignorista on kolme eri versiota: Consignor On-premises, Consignor Ticket ja Consignor Shipment Server. Kullakin versiolla on omat etunsa erilaisille yrityksille. Firtal käyttää Consignor Shipment Server -versiota, joka on Consignorin ylläpitämä verkkopalvelu. Se on helppo integroida ERP-järjestelmiin ja verkkokauppoihin. Tämä tarkoittaa sitä, että osoitetarrat tulostetaan Internetistä, eikä uusien järjestelmien käyttöä tarvitse erikseen opetella.

Firtalin Consignor-ratkaisun rakenne

Consignor Shipment Server on integroitu Firtalin itse kehittämään ERP-järjestelmään, Selveoon, jota yritys suunnittelee kauppaavansa myös muille verkkokaupoille. Yritys varaa kuljetukset Selveossa ja tulostaa osoitetarrat suoraan varastollaan. Firtalin asiakaspalvelijat kirjautuvat Consignor Portaliin – pilvipohjaiseen verkkopalveluun, josta he voivat tarkistaa lähetysten seurantatiedot. Portalin seurantatiedot ovat myös Firtalin asiakkaiden käytettävissä. He voivat kirjautua palveluun tilausnumerolla ja sähköpostiosoitteella jossakin Firtalin yhdeksästä verkkokaupasta.

Consignor tehostaa työskentelyä asiakaspalvelussa ja varastolla, ja jopa 4 000 asiakasta kuussa käyttää seurantatoimintoa sivustojemme kautta. Seurantatiedot noudetaan Consignor Portalista”, Jesper Hvejsel kertoo.

Firtalin tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu hankkia lisää verkkokauppoja eri maissa, ja Consignor tukee hyvin tätä kasvustrategiaa.

”Hankimme verkkokauppoja 3/30/300-logistiikkasäännön mukaisesti. Verkkokaupan tuotteiden on näin ollen täytettävä seuraavat ehdot: keskimääräinen paino enintään 3 kg, kattavuusaste vähintään 30 %, ja 300 Tanskan kruunun keskimääräinen myyntihinta verkossa. Tulevaisuudessa aiomme hankkia verkkokauppoja erityisesti Norjasta ja Ruotsista. Sen jälkeen suuntaamme katseemme Alankomaihin sekä Puolaan ja muihin Itä-Euroopan maihin. Voimme aloittaa yhteistyön uusien kuljetusliikkeiden kanssa eri maissa erittäin helposti ja nopeasti, sillä Consignorissa meidän ei tarvitse juurikaan koodata tai ottaa kuljetusliikkeitä käyttöön itse. Consignor antaa meille vapauden tehdä oikeanlaisia päätöksiä”, Jesper Hvejsel toteaa.

 


Teksti: Consignor, news@consignor.com
Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo

Firtal:

Faktoja:

  • Firtalin yhdeksällä verkkokaupalla on Lystrupin-varastossa yhteensä 250 000 tuotenumeroa.
  • Firtalilla on 30 työntekijää, joista 3 työskentelee asiakaspalvelussa ja 12 varastolla.
  • Firtalin varastotyöntekijä pystyy poimimaan 330 tilausriviä tunnissa siinä, missä poimintarobotti poimii vain 250–300 kohdetta tunnissa.