Jonas Larsen, Friluftsmagasinet

Asiakkaamme voivat nyt palauttaa ostoksensa helposti käyttämällä verkkosivustomme palautuslomaketta tai tulostamalla sähköpostitse saamansa palautuskortin – ja lähettämällä tuotteet takaisin veloituksetta. Houkuttelevat palautusvaihtoehdot ovat keskeinen osa hyvää asiakaskokemusta, joka on meille erittäin tärkeää.

Jonas Larsen
E-commerce Manager, Friluftsmagasinet

Friluftsmagasinet käänsi palautusten hallinnan kilpailuedukseen

Consignorin Return Management -ratkaisun avulla norjalainen Friluftsmagasinet-verkkokauppa optimoi sisäisen palautustyönkulkunsa ja tarjoaa asiakkailleen parhaat palautusvaihtoehdot.

Norjan suurimpiin verkkokauppoihin kuuluva Friluftsmagasinet halusi yksinkertaistaa palautusten hallintaa sisäisesti ja ulkoisesti ja valitsi tähän Consignorin Return Management -ratkaisun.

“Asiakkaamme voivat nyt palauttaa ostoksensa helposti käyttämällä verkkosivustomme palautuslomaketta tai tulostamalla sähköpostitse saamansa palautuskortin – ja lähettämällä tuotteet takaisin veloituksetta. Kuten aina, he voivat palauttaa verkko-ostoksensa myös johonkin fyysisistä myymälöistämme. Houkuttelevat palautusvaihtoehdot ovat keskeinen osa hyvää asiakaskokemusta, joka on meille erittäin tärkeää”, sanoo Friluftsmagasinetin verkkokauppapäällikkö Jonas Larsen.

Tutkimus osoittaa, että asiakkaat arvostavat eniten juuri näitä palautusvaihtoehtoja. Jopa 81 % asiakkaista odottaa voivansa palauttaa verkko-ostokset fyysiseen myymälään tai lähettää ne takaisin verkkokauppaan valmiiksi maksetun palautuskortin avulla.

Friluftsmagasinetin Return Management -ratkaisu perustuu palautusportaaliin, joka on yhdistetty verkkokaupan Consignor Shipment Serveriin. Heidän verkkokauppa-alustan ylläpitäjä, Digitroll, on tehnyt integraation Shipment Serveriin. Asiakas täyttää laskunumeron, postinumeron ja tuotepalautuksen syyn verkkokaupan palautuslomakkeeseen, tulostaa sitten PDF-muotoisen valmiiksi maksetun palautuskortin ja lähettää tuotteen takaisin Friluftsmagasinetille. Asiakas saa palautuskortin aina myös sähköpostitse. Friluftsmagasinetin henkilöstö puolestaan saa palautusportaalin avulla helposti yleiskuvan tilanteesta ja voi päivittää sisäisen palautustyönkulun.

Säästää aikaa varastossa ja asiakaspalvelussa
Jonas Larsenin mukaan uuden palautusportaalin vaikutus tuntuu erityisesti Friluftsmagasinetin varastossa ja asiakaspalvelussa:

“Kun palautukset saapuvat varastoon, rekisteröimme ne muutamalla napsautuksella, ja tilaus tunnistetaan palautusportaalissa laskunumeron avulla. Näin varasto päivittyy saman tien ja työntekijöiltä kuluu käsittelyyn mahdollisimman vähän aikaa. Myös asiakaspalveluumme tulevat puhelut, jotka koskevat pakettien jäljittämistä ja palauttamista, ovat vähentyneet huomattavasti.”

Asiakaskokemuksen parantuessa Jonas Larsen odottaa palautusten hallinnan optimoinnin vaikuttavan myönteisesti myös Friluftsmagasinetin myyntilukuihin. Näin Return Management -ratkaisu on parantanut Friluftsmagasinetin kilpailukykyä ja osoittautunut samalla käteväksi sisäiseksi työkaluksi.

 


Teksti: Consignor, news@consignor.com

Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo google plus logo

Friluftsmagasinet:

  • Friluftsmagasinet lähettää norjalaisille vuosittain yli 35 000 pakettia.
  • Friluftsmagasinetilla on neljä fyysistä myymälää Drammenissa, Oslossa, Trondheimissa ja Hamarissa. Kaikki nämä sijaitsevat Norjassa.
  • Friluftsmagasinet aloitti postimyyntiyrityksenä vuonna 1991, ja postimyynti jatkuu edelleen.
  • Friluftsmagasinetin suosituimpia tuotteita ovat metsästys- ja retkeilyvarusteet sekä metsästykseen ja ulkoiluun tarkoitetut jalkineet ja vaatteet.

Faktat:

Consignor