House of kids

Consignorin avulla voimme lyhentää lähetysten käsittelyaikoja, sillä tiedot siirretään kuljetusliikkeille automaattisesti ja osoite- ja palautustarrojen tulostaminen on vaivatonta. Voimme myös seurata paketteja Consignor Portalissa nopeasti aina tarvittaessa, ja meidän on helppo solmia rahtisopimuksia uusien kuljetusliikkeiden kanssa, sillä Consignorissa on maailman suurin kuljetusliiketietokanta.

Per Hoffman Pedersen
Warehouse Manager, House of Kids.

Kasvava lastenvaatteiden verkkokauppa: Consignor tehostaa lähetystoimintaamme varastolta aina asiakkaan tiloihin ja takaisin

Suositun lastenvaatteiden verkkokaupan, House of Kidsin, myynti on kasvanut jatkuvasti sen perustamisvuodesta 2005 alkaen. Tilausmäärien kasvaessa yrityksen perustaja Helle Guldmann tajusi nopeasti, että varastolla tarvittiin tehokkaita ratkaisuja, jotta lähetykset voitaisiin lähettää nopeammin. Ratkaisu löytyi Consignor-ohjelmistosta.

Palkittu lastenvaatteiden verkkokauppa House of Kids on kasvanut vain 11 vuodessa viidestä vaatemerkistä ja Helle Guldmannin olohuoneesta käsin johdetusta sivutoiminnasta keskikokoiseksi yritykseksi, jolla on 1 400 neliömetrin kokoinen varasto, 350 neliön toimistotilat, 100 vaatemerkkiä ja 14 vakituista työntekijää. House of Kids on täyttänyt markkinoilla olleen aukon suosituilla, kohtuuhintaisilla lastenvaatteillaan, käyttäjäystävällisellä sivustollaan, hyvällä asiakaspalvelullaan ja nopeilla toimituksillaan. Consignor on ollut osa House of Kidsin menestyksekästä kasvua jo vuodesta 2007.

Helle palkkasi minut vuonna 2011 viidenneksi työntekijäkseen vastaamaan varastosta, ja Consignor tehostaa työtäni merkittävästi. Consignorin avulla voimme lyhentää lähetysten käsittelyaikoja, sillä tiedot siirretään kuljetusliikkeille automaattisesti ja osoite- ja palautustarrojen tulostaminen on vaivatonta. Voimme myös seurata paketteja Consignor Portalissa nopeasti aina tarvittaessa, ja meidän on helppo solmia rahtisopimuksia uusien kuljetusliikkeiden kanssa, sillä Consignorissa on maailman suurin kuljetusliiketietokanta. Kun varastolle tulee palautuksia, rekisteröimme palautuslähetykset yksinkertaisesti skannaamalla palautustarran Consignorin ilmaisella skannaustyökalulla, Scan App -sovelluksella. Samanaikaisesti asiakkaalle lähetetään ilmoitus, että tuote on vastaanotettu”, House of Kidsin varastopäällikkö Per Hoffman Pedersen kuvailee.

House of Kids käyttää Consignor On-premises -palvelua, joka on yksi Consignorin kolmesta versiosta. Kaikilla kolmella versiolla on omat etunsa erityyppisille yrityksille, mutta ohjelmistot ovat keskeisiltä osiltaan samanlaisia. Consignor On-premises on integroitu House of Kidsin ERP-järjestelmään, Navisioniin. Tämä tarkoittaa sitä, että varaston ja asiakaspalvelun työntekijät eivät varsinaisesti näe Consignoria, vaan kaikki sen ominaisuudet on integroitu Navisioniin, jotta House of Kids voisi käyttää niitä järjestelmiä, joihin se on tottunut.

Kun House of Kidsin työntekijät haluavat seurata paketteja, he kirjautuvat Consignorin pilvipohjaiseen verkkopalveluun, Consignor Portaliin, johon lähetysten tila päivitetään. House of Kids käyttää myös Consignorin Scan App -skannaustyökalua, jonka voi ladata maksutta älypuhelimeen. Tällöin puhelinta voidaan käyttää käsiskannerina. Scan App -sovelluksella voidaan skannata kaikentyyppisiä viivakoodeja ja päivittää paketin seurantahistoria. House of Kids käyttää Scan App -sovellusta palautuslähetysten skannaamiseen. Consignor on näin ollen integroitu House of Kidsin koko lähetysprosessiin kuljetusten varaamisesta aina noutoihin, pakkaamiseen, lähettämiseen ja palauttamiseen.

Vaihe vaiheelta: Miten Consignor on integroitu House of Kidsin prosesseihin

  1. House of Kids varaa lähetysten noudot Navisionissa Consignorin kautta, ja samalla kuljetusliikkeelle lähetetään tiedot lähetyksen koosta ja painosta sekä vastaanottajan osoitteesta.
  2. House of Kidsin noudoista vastaava työntekijä noutaa tavarat ja tulostaa osoite- ja palautustarrat Consignorin kautta skannaamalla tilaustunnuksen. Palautustarrat liitetään lähetysten mukaan. Osoitetarrat kiinnitetään lähetyksiin valitun kuljetusliikkeen edellyttämässä muodossa.
  3. Kuljetusliike saa House of Kidsiltä automaattisesti lähetystiedot, joista käy ilmi, mitä paketteja on noudettava.
  4. Kuljetusliike noutaa House of Kidsin paketit ja skannaa Consignorin osoitetarran, jolloin pakettien seurantatila päivitetään.
  5. Kuljetusliike toimittaa paketin vastaanottajalle ja merkitsee paketin toimitetuksi sen seurantahistoriaan skannaamalla Consignor-osoitetarran vielä kertaalleen.
  6. Vastaanottaja voi tarvittaessa palauttaa paketin House of Kidsille käyttämällä Consignorin palautustarraa.
  7. House of Kids rekisteröi palautukset varastollaan skannaamalla palautustarran Scan App -sovelluksella. Samalla asiakkaalle lähetetään ilmoitus siitä, että tuote on vastaanotettu.

 


Teksti: Consignor, news@consignor.com
Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo

House of Kids:

  • House of Kidsin perusti Helle Guldmann vuonna 2005 Tanskan Odderissa.
  • House of Kidsin palveluksessa työskentelee 14 henkeä, joista kaksi toimii asiakaspalvelussa ja neljä varastolla.
  • House of Kids voitti vuosina 2011, 2012 ja 2015 parhaan lasten verkkokaupan palkinnon, ja vuosina 2011 ja 2012 se sai myös Børsens Gazelle -palkinnon. Gazelle-palkinto myönnetään yrityksille, jotka kasvavat nopeasti neljässä vuodessa ja vähintään tuplaavat liikevaihtonsa tuona aikana.

Faktoja:

  • House of Kids käyttää kuljetusliikkeinään GLS:ää ja PostNordia, mutta tarjoaa myös verkko-ostosten noutopalveluita varastoltaan Odderista.
  • House of Kids lähettää paketteja myös Tanskan ulkopuolelle, esimerkiksi Saksaan, Englantiin ja Venäjälle.
  • House of Kids käyttää Consignor On-premises -palvelua ja Scan App -sovellusta varastollaan ja Consignor Portalia asiakaspalvelussaan.
Consignor