Mover

Pienenä kasvuyrityksenä meille on tärkeää toimia sellaisten kumppaneiden kanssa, joihin luotamme ja jotka voivat kasvaa yhdessä meidän kanssamme. Consignor-alusta toimii meillä nyt aivan yhtä hyvin kuin alussakin, kun yritys oli paljon pienempi. Meillä on suuria suunnitelmia tulevaisuuden varalle, ja Consignor kasvaa yhdessä kanssamme ja tukee laajentumissuunnitelmiamme

Petter Starheimsæter Gundersen toiminnanjohtaja, Milrab.com

Milrab.com: Consignor tukee asiakaspalveluamme ja kasvusuunnitelmiamme

 

 

Palkittu norjalainen verkkokauppa Milrab.com panostaa vahvasti asiakkaidensa kokonaisvaltaiseen ostoselämykseen, ja Consignor on tässä – sekä tulevaisuuden laajennussuunnitelmissa – elintärkeä työkalu.

Finn Magnus Torall perusti armeijalle taktisia varusteita myyvän Milrab.com-verkkokaupan Etelä-Norjan Kristiansandissa vuonna 2005, jolloin hän oli itse vielä varusmies. Yritys ja sen valikoima ovat kasvaneet nopeasti, ja nykyisin verkkokaupassa on tarjolla kaikenlaista raskaista varusteista aina ulkoiluvaatteisiin, kelloihin ja reppuihin. Tuotteita myydään Norjan armeijan ja poliisin lisäksi myös yksityishenkilöille.

Asiakaspalvelu on menestyksemme tärkein tekijä
Milrab.com on ylpeä erinomaisesta asiakaspalvelustaan, johon sisältyvät myös tehokkaat toimituspalvelut. Liiketoiminnan kehittämisen varatoimitusjohtaja ja yrityksen perustaja Finn Magnus Torall kertoo: ”Nopea, luotettava ja mutkaton asiakaspalvelu on erittäin tärkeää liiketoimintamme kannalta ja yksi menestyksemme tärkeimmistä syistä. Asiakaspalvelussa taas on tärkeää erityisesti se, että tieto kulkee tehokkaasti asiakkaille. Asiakkaan on aina voitava tietää, mikä hänen tilauksensa tila on ja missä paketti milloinkin liikkuu. Näin asiakas voi olla rauhallisin mielin ja tietää, mitä odottaa.”

Milrab.com käyttää Consignoria päivittäin toimitustenhallintaan ja asiakaspalvelun tukena. ”Olemme pieni kasvuyritys, jossa on suhteellisen vähän työntekijöitä, joten haluamme hyödyntää resurssejamme oikealla tavalla, jotta voimme toimitusten käsittelyn sijaan paneutua asiakaspalveluun ja liiketoimintamme kehittämiseen. Consignor käsittelee lähetykset puolestamme”, Milrab.comin toiminnanjohtaja Petter Starheimsæter Gundersen kertoo.

Consignor on ensiarvoisen tärkeä asiakaspalvelutyökalu
Milrab.comin käyttämä Consignor On-Premises automatisoi toimitustenhallinnan ja auttaa yritystä parantamaan asiakaspalveluaan. Gundersen jatkaa: ”Consignor Portal on ensiarvoisen tärkeä työkalu asiakaspalvelumme kannalta. Kun asiakas kysyy meiltä tilauksestaan puhelimitse tai chatin kautta, asiakaspalvelija voi tarkistaa tiedot välittömästi järjestelmästämme. Hakutyökalulla voi lisäksi tehdä hakuja millä tahansa tilaustiedoilla – nimellä, puhelinnumerolla tai osoitteella – joten asiakkaan ei tarvitse antaa edes tilausnumeroa.”

Yritys käyttää Consignoria myös sähköisten palautustarrojen luomiseen. Ne lähetetään asiakkaalle sähköpostitse tilausvahvistuksen yhteydessä. Näin asiakas voi itse tarvittaessa tulostaa palautustarran. Tämä on erittäin tärkeää erityisesti siksi, että Milrab tarjoaa ilmaiset palautukset 365 päivän ajan. ”Jos palautustarra tulostettaisiin ja lähetettäisiin asiakkaalle fyysisesti, se saattaisi hävitä”, Gundersen toteaa.

Sähköisten palautustarrojen lisäksi yritys käyttää verkkokaupassaan Consignorin Scan App -sovellusta palautuslähetysten seuraamiseen ja automaattisten ilmoitusten lähettämiseen asiakkaille. Gundersen kertoo: ”Kun asiakas palauttaa tuotteen, paketti skannataan, kun se saapuu varastollemme. Samalla asiakas saa ilmoituksen vastaanottamisesta. Näin asiakaspalveluumme tulee vähemmän puheluita ja tiedusteluja palautetuista tuotteista.” Scan App -sovellusta käytetään myös noutotilausten rekisteröintiin Milrab.comin näyttelytiloissa. Kun tilaus on tehty, se skannataan ja asiakas saa ilmoituksen, kun se on valmis noudettavaksi. Paketti skannataan uudelleen, kun asiakas noutaa sen.

Viime vuonna Milrab.comin keskittyminen asiakaspalveluun ja toimituspalveluiden laatuun toi yritykselle nimityksen vuoden logistiikkakokemuksen tarjoajaksi. Valinnan teki asiantuntijaraati Norjan eHandelsforumin (verkkokauppafoorumi) järjestämässä The Future of Business -tapahtumassa, jossa palkitaan parhaat verkkokauppayritykset. Raati korosti erityisesti Milrab.comin selkeää viestintää kaupanteon aikana, saatavuustietojen näkyvyyttä, monipuolisia toimitusvaihtoehtoja, ilmaisia toimituksia ja tehokasta palautuslähetysten käsittelyä.

Tulevan kasvun suunnittelu
Milrab.com on vuosien myötä kasvanut, ja nykyisin yrityksellä on Norjan lisäksi toimintaa myös Ruotsissa. Yritys haluaa laajentaa toimintaansa vielä entisestään sekä kotimarkkinoillaan Norjassa että ulkomailla. Suunnitelmissa on laajentaminen Suomen ja Saksan markkinoille. Gundersen lisää: ”Pienenä kasvuyrityksenä meille on tärkeää toimia sellaisten kumppaneiden kanssa, joihin luotamme ja jotka voivat kasvaa yhdessä meidän kanssamme. Consignor-alusta toimii meillä nyt aivan yhtä hyvin kuin alussakin, kun yritys oli paljon pienempi. Meillä on suuria suunnitelmia tulevaisuuden varalle, ja Consignor kasvaa yhdessä kanssamme ja tukee laajentumissuunnitelmiamme.”


Teksti: Consignor, news@consignor.com

Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo google plus logo

Milrab.com

  • Perustettu vuonna 2005 Norjan Kristiansandissa.
  • Nykyisin yrityksen pääkonttori, keskusvarasto ja näyttelytilat sijaitsevat Oslon tuntumassa.
  • Yritys myy taktisia varusteita sotilaallisiin tarkoituksiin sekä raskaaseen käyttöön tarkoitettuja ulkoiluvarusteita.
  • Noin 25 työntekijää.
  • Liikevaihto yli 45 miljoonaa Norjan kruunua vuonna 2016.
  • Yritys panostaa erityisesti asiakaspalveluun.
  • Yritys sai vuoden 2017 logistiikkapalvelupalkinnon Norjan eHandelsforumin The Future of Business -konferenssissa.

Fakta

 

Consignor