Incover

Asiakkaat haluavat tietoja verkkotilauksistaan aina varastolta lopulliseen toimitukseen asti, ja me voimme toimittaa nämä tiedot automaattisesti Consignorin ja Scan App -sovelluksen avulla. Consignorin avulla voimme kilpailla toimitusvaihtoehdoilla, seurantamahdollisuuksilla ja kuljetuspalveluilla.

Kai Gulbrandsen
CEO, Princess

Miten norjalainen vuodevaateketju Princess on kasvattanut myyntiään verkkokaupassa ja sen ulkopuolella

Oikeanlaisten toimitusvaihtoehtojen tarjoaminen auttaa lisäämään norjalaisen vuodevaateketju Princessin myyntiä sekä verkkokaupassa että sen ulkopuolella. Lue täältä, miten yritys parantaa toimituspalveluitaan Consignorin avulla.

Princess ei katso, että verkkokauppa vahingoittaisi fyysisten myymälöiden toimintaa, vaan se toimii pikemminkin katalysaattorina, jonka avulla liikkeet saavat lisää asiakkaita ja niiden tuottavuus paranee. Verkkokaupan ja myymälöiden välisen yhteistyön ansiosta asiakkaat voivat tehdä ostoksensa missä tahansa.

”76 % liikkeissämme vierailevista asiakkaista tutustuu tuotteisiimme etukäteen verkossa. Siksi verkkokauppa on meille elintärkeä. Kun otimme ”varaa verkossa – nouda liikkeestä” -konseptin käyttöön, myyntimme kasvoi lähes 100 % jo ensimmäisenä päivänä. Tässä konseptissa asiakkaat ostavat tai varaavat tuotteet verkossa ja noutavat ne jostakin myymälästämme. Samalla myös liikkeidemme myynti kasvoi. Tämä on osoitus siitä, että asiakkaat haluavat verkko-ostosten kotiintoimitusten lisäksi muitakin toimitusvaihtoehtoja”, kertoo Princessin CEO Kai Gulbrandsen.

Jopa 50 % Princessin verkkokaupan asiakkaista valitsee toimitusvaihtoehdoksi noudon myymälästä Consignor-ohjelmiston avulla Princess pystyy paitsi tarjoamaan useampia toimitusvaihtoehtoja, myös tiedottamaan asiakkaille paremmin näiden verkko-ostoksista. Princess käyttää Consignoria keskusvarastollaan Norjan Skissä. Consignorin avulla rahtikirjat tulostetaan automaattisesti, ja automaattista on myös pakettien ja kuormalavojen kuljetusten varaaminen sekä liikkeisiin että suoraan asiakkaille.

Consignor tehostaa toimituksia varastolta ja liikkeistä

Consignor ei tehosta Princessin toimituksia pelkästään varastolta. Yrityksen kaikissa myymälöissä käytetään pilvipohjaista Consignor Ticket -palvelua, jossa myyjä voi tilata tavarat keskusvarastolta myymälään tai suoraan asiakkaalle, jos asiakas haluaa sellaisia tuotteita, joita myymälässä ei juuri tuolloin ole tai jos asiakas haluaa kotiintoimituksen, jottei hänen tarvitse kantaa tavaroita itse.

Myymälöissä käytetään myös Consignorin maksutonta Scan App -skannausohjelmistoa. Se on ladattu myymälän käyttämiin älypuhelimiin, ja sen avulla myyjä voi skannata myymälään saapuvat tuotteet ja lähettää asiakkaalle automaattisesti tekstiviestin tai sähköpostin ilmoittaakseen, että paketti on valmis noudettavaksi. Scan App -sovellusta käytetään myös Skin keskusvarastolla pakettien skannaamiseen. Tällöin asiakkaalle lähetetään tieto siitä, että tuote on saapunut varastoon ja lähetetään valitusta toimitustavasta riippuen joko myymälään tai suoraan asiakkaalle.

Princess on Consignorin avulla pystynyt digitalisoimaan koko toimitusprosessinsa varastolta myymälään tai asiakkaalle. Näin pakettien lähettäminen on nopeampaa, noutotilauksista saa paremman yleiskuvan ja asiakkaille on helpompi ilmoittaa paketeista”, Consignorin Norjan Country Manager Henning Backe kertoo. Backe on osallistunut itse Consignorin mukauttamiseen Princessin tarpeisiin.

Kai Guldbrandsenin mukaan Consignor tekee Princessin toimituksista ammattimaisempia, läpinäkyvämpiä ja kilpailukykyisempiä.

”Asiakkaat haluavat tietoja verkkotilauksistaan aina varastolta lopulliseen toimitukseen asti, ja me voimme toimittaa nämä tiedot automaattisesti Consignorin ja Scan App -sovelluksen avulla. Tämä on huomattavasti ammattimaisempaa ja tehokkaampaa kuin ennen. Aikaisemminhan me soitimme asiakkaalle varastolta ja ilmoitimme, että paketin voi noutaa. Nykymarkkinoilla ei kilpailla pelkästään tuotevalikoimalla ja hinnoilla, vaan myös logistiikalla. Consignorin avulla voimme kilpailla toimitusvaihtoehdoilla, seurantamahdollisuuksilla ja kuljetuspalveluilla”, Kai Gulbrandsen toteaa.

 


Teksti: Consignor, news@consignor.com
Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo

Princess:

  • Princess on tunnettu vuodevaatteita, tyynyjä, pyyhkeitä yms. myyvä brändi Norjassa.
  • Princessillä on 160 myymälää eri puolilla Norjaa.
  • Verkkokauppa muodostaa noin 10 % Princessin kokonaisliikevaihdosta.

Faktoja:

  • Princess käyttää Consignoria ja Scan App -sovellusta keskusvarastollaan Skissä, sekä Consignor Ticket -palvelua ja Scan App -sovellusta kaikissa myymälöissään.
  • Princessillä on omat kuljettajat, jotka toimittavat tuotteet keskusvarastolta myymälöihin. Asiakkaille tavarat toimittaa Bring joko suoraan keskusvarastolta tai myymälöistä.
  • Princessin myymälöihin toimitetaan tuotteita varastolta 1–4 kertaa viikossa.
Consignor