Pål-bråthen-atea

Näin hallitsemme erinomaisesti yrityksen kaikkea saapuvaa tavaraliikennettä. Paketit kuitataan luovutettaessa, joten jos joudumme joskus ihmettelemään, mihin paketti meni, voimme tarkistaa asian helposti historiasta.

Pål Bråthen
Head of Logistics, Atea

Täydellinen hallinta Consignor Inboundin avulla

Atean päätoimipaikan kaikkien työntekijöiden kaikki paketit ovat täydellisesti logistiikkajohtaja Pål Bråthen hyppysissä. Kaikki saapuvat paketit rekisteröidään Scan App-sovelluksella. Ne saavat uuden viivakoodin ja ovat näin jäljitettävissä vastaanottajan mukaan.
Kun paketti saapuu Atean logistiikkakeskukseen, se rekisteröidään ja vastaanottaja saa automaattisesti sähköposti- tai tekstiviesti-ilmoituksen saapumisesta. Jos työntekijä odottaa kiireellistä lähetystä, hän voi tulla logistiikkakeskuksen pohjakerrokseen ja noutaa paketin saman tien.

Ei harhailevia kuljettajia
Toimitukset ovat täydellisesti hallinnassa, ja samalla vältetään myös tilanne, jossa kuljettajat harhailisivat pitkin käytäviä etsimässä oikeaa vastaanottajaa. Atean logistiikkakeskus huolehtii yrityksen kaikesta saapuvasta tavaraliikenteestä.

“Olemme erittäin tyytyväisiä järjestelmäämme. Kun päätimme ryhtyä käyttämään Consignoria sisäisessä logistiikassa, käytimme sitä jo lähtevissä toimituksissa. Nykyään en voi kuvitella tilannetta, jossa meillä ei olisi tämänkaltaista yleiskuvaa”, sanoo Pål Bråthen, joka on vetänyt projektia Ateassa.

Käyttöön myös sivutoimipaikoissa
Päätoimipaikassa saadut hyvät kokemukset Consignor Inbound -järjestelmästä ovat rohkaisseet yritystä ottamaan samat järjestelmät käyttöön myös Oslon Brobekkissa sijaitsevassa varastossa sekä Bergenin, Stavangerin ja Trondheimin sivutoimipaikoissa.

“Näin hallitsemme erinomaisesti yrityksen kaikkea saapuvaa tavaraliikennettä. Paketit kuitataan luovutettaessa, joten jos joudumme joskus ihmettelemään, mihin paketti meni, voimme tarkistaa asian helposti historiasta”, kertoo Pål Bråthen.

Skannaus ilmaisella sovelluksella
Atea käyttää kaikessa sisäisessä logistiikassaan ScanApp-sovellusta, joka on helppo ladata ja asentaa älypuhelimeen. Sovellus on ilmainen, eikä suuria investointeja siten tarvita. Käyttäjä skannaa viivakoodin, ja tiedot tallentuvat automaattisesti Consignorin pilvipalveluun, Consignor Portaliin.

Skannerina käytetään älypuhelimen kameraa. Atea vastaanottaa päivän mittaan paljon paketteja, minkä vuoksi yritys on investoinut pieneen langattomaan skanneriin. Skanneri lähettää tiedot Bluetoothin avulla Scan App-sovellukseen, ennen kuin ne tallennetaan Consignor Portaliin.

Kaikki skannatut tapahtumat löytyvät Consignor Portalista riippumatta siitä, oletko asentanut ohjelman vai käytätkö ohjelman verkkoversiota.

Pål Bråthen nostaa lopuksi esiin vielä yhden syyn, miksi sisäisen logistiikan hallinta on tärkeää: “Joskus työntekijät unohtavat noutaa pakettinsa. Kun paketti on odottanut liian pitkään, voimme helposti lähettää vastaanottajalle muistutuksen, jonka mukaan hänen on noudettava paketti säilytystilan vapauttamiseksi.”

 


Teksti: Consignor, news@consignor.com
Pidämme sinut ajan tasalla kuljetusasioissa. Seuraa Consignoria linkedin logo google plus logo

Consignor